23 Ağustos 2013 Cuma

kurabiye ve tart hamurları için önemli ayrıntılar

 


Alt tarafı 3-4 malzemeden oluşuyor ama 1-2 önemli nokta var.

*tart veya kurabiye hamuru yaparken kullanacağım katı yağ mutlaka soğuk olmalı.hamurumun daha ağızda dağılan ,dökülen bir yapısı olmasını sağlar.
*tart ve kurabiye hamuru yaparken ilk işim soğuk katı yağımla unumu (daha önce crumble yaparken bahsettiğim gibi) parmak uçlarıyla birbirine yedirmek olmalı eğer mutfak robotum veya rondom varsa bu işi robotta veya rondoda da yapabilirim.
*hamurumun pişmeden önceki yapısı bana piştikten sonraki yapısıyla ilgili ipuçları verir.yani eğer merdaneyle açmakta,açtığım yerden kaldırmakta,tart kalıbına yaymakta zorlandığım çok kırılıp dökülen bir hamurum varsa piştikten sonra yerken maksimum ağızda dağılma hali olacak demektir.
*hamurumu işlemeyi kolaylaştırmak için yumurta akı ve su bana yardım eder.yumurta akı veya su daha sağlam daha kolay işleyebileceğim bir hamur elde etmemi sağlar ama piştikten sonraki durum ağızda dağılma halinden kıtırlığa doğru gider.
*eğer çok tatlı meyvelerle tart yapacaksam veya üzerine pudra şekeri elemek gibi bir niyetim varsa tart hamurumu çok tatlı yapmama gerek yok.
*iyi kalite bir tereyağı bütün tart ve kurabiye hamurlarım için en ideal malzemedir.
*tariflerde gördüğünüz hamuru dinlendirme olayı son derece anlamlı.yoğurma hareketiyle strese giren (gülmeyin glutenin de bir stres sorunu var) hamurun biraz gevşemesi iyi olur.
*tart ve kurabiyede düşük protein oranlı unlar yani yumuşak unlar (protein oranı %5-6) kullanmak en şahanesi.ama o kadar da iddialı değilim diyorsanız genel amaçlı unlar da iyidir.
*yoğurma hali unumdaki gluteni açığa çıkarır.ekmek yaparken bana çok gereken gluten kurabiye ve tart hamuru yaparken hiç de lazım değil.yani kurabiye ve tart hamurlarını az yoğurmak iyidir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder