10 Eylül 2013 Salı

Taze incirle alt-üst kek (şekersiz seçenekle beraber)

Taze incire devam. Tezgahlarda gördükçe aklıma bin türlü şey geliyor.Bundan sonra taze incir ve cevizle yaptığım sorbe tarifini de vereceğim.Hepsinde siyah incir kullanıyorum, yerken ayırt etmem ama tatlı yaparken siyah olanı daha iyi, renkli görüntü verdiği için tercih ediyorum. Minik tek kişilik kalıplarda yaptım. Siz bütün yapmak isterseniz, 24-26 cm lik bir tart kalıbında yapabilirsiniz.
Kek diyorum ama, aslında çok yüksek değil görüntü olarak daha çok tarta benziyor. Kek veya tart yaparken kalıbıma çok güvenmiyorsam mutlaka yağlayıp unluyorum. Riske girmek gerekmez. Teflon kalıpta yapmama rağmen kalıbı yağladım.
İncirleri çok kalın olamayan, portakal dilimi şeklinde kesip kabın tabanına yaydım. Daha sonra, yaptığım hamuru kalıplara doldurdum.180 derecede 20 dakika kadar pişirdim. Her kekte olduğu gibi, ortasının pişip pişmediğini bir bıçak veya kürdan batırarak kontrol edip çıkarttım. Tam soğumadan, ılıkken kalıplardan çıkarttım. Yanına vanilyalı dondurma, üzerine az pudra şekeri eleyip servis ettim.
Hamur tarifini verirken işlenmiş şeker olmayan seçeneği de yanında belirteceğim. İncir zaten oldukça şekerli bir meyve . Arzu ederseniz şekersiz seçeneği de deneyebilirsiniz.
5-6 adet siyah incir
150 gr yumuşak tereyağı
150 gr un(şekersiz için;80 gr un 50 gr öğütülmüş keçiboynuzu)
2 yumurta
1 yumurta sarısı
125 gr toz şeker(6 çorba kaşığı bal)
1 çay kaşığı kabartma tozu
3 çorba kaşığı süt
2 tutam tarçın
 Tereyağı ve şekeri(balı)mikserle, yağ ve şekerler yumuşayana kadar çırpın. Yavaş devirde çırpmaya devam ederken, bütün yumurtalar ve yumurta sarısını teker teker ekleyin, yumurtalar tamamen karışınca da sütü ekleyin. En son un, kabartma tozunu ve tarçını ekleyip homojen bir hamur haline getirin. Kalıplara, dizdiğiniz incirin üzerine, kabı ağzına kadar doldurun önceden 180 dereceye ısıtılmış fırına atın.
Eğer şekersiz seçeneği yaptıysanız, kekiniz fotoğrafta gördüğünüz kadar açık renk olmayacak. Öğütülmüş keçiboynuzundan dolayı daha kahverengi olacak haberiniz olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder