11 Aralık 2013 Çarşamba

mısır ekmeği





Yılın ilk karı tabi ki okulu tatil etti, üstelik yılbaşı cupcake'leri workshop'ımız da iptal. Benim bildiğim kar sessiz sessiz yağar hatta şiiri bile vardır;
üç şeyle birlikte yağar kar;
birincisi
sessizlik
iki; herkes soğuk dememi bekleyecek şimdi
hayır,sessizlik
üç, evet sessizlik
karla birlikte gökten
kediler, ağaçlar bile duyar
beyaz bir sessizlik yağar.
..da bu sefer nedir anlamadım, bir de gök gürültüsü var beraberinde. Evde kısılıp kalınca, insan habire mutfağa atıyor kendini. Buzdolabımda şu aralar Bolu (Erkan şefim sağ olsun), Balıkesir (stajyerim Çakır sağ olsun) ve Trabzon'dan(sevgili asistanım Günçe sağ olsun) gelmiş 3 farklı tereyağım var. Fazlasıyla meraklıyım tereyağına, aşırı tüketiyorum diyebilirim. Eminönü'nden aldığım, kalın çekilmiş ekmeklik mısır unum da vardı, bir an ılık mısır ekmeğine tereyağı sürüp Bozcaada üzüm reçeli ve tahin pekmezle amma da yenir diye düşündüm.
2,5 büyükçe su bardağı mısır unu
1 Türk kahvesi fincanı un
1 büyük boy yumurta
1 minik çay bardağı zeytinyağı
75 gr erimiş tereyağı ( yarım su bardağından biraz az)
tuz
1 su bardağı süt (aynı ölçü su da koyabilirsiniz)
3/4 su bardağı su
1 çay kaşığı karbonat
Bardaklar, unlar birbirinden farklı olabilir. Sonunda elde etmek istediğim, akışkana yakın yoğun bir hamur. Normalde, fırın icat olmadan önceleri, bütün ekmekler taş kaplarda, tavalarda pişiyordu, dolayısıyla tüm ekmekler yassı formdalardı. Mısır ekmeği de yassı ekmektir ve orijinalinde sadece mısır unu, su, tuz ve tereyağı vardır. Neredeyse akışkana yakın bir hamur haline gelir ve tavada 2 parmak kalınlığında pişer. İçindeki tereyağından dolayı etrafı koyu kahverengi olur. Tutucu bir malzeme olmadığından (mısır da glüten yok) yerken dağılır. Ben biraz daha şıklaştırdım ama çok da bozmadım. Yumurta biraz daha birleşsin, yerken çok dağılmasın diye. Karbonat da tıkızlıktan biraz kurtulması için. Süt, içindeki laktik asitin karbonatı coşturması içine. Olmasa koymazdım, doğranmış dereotunu da çeşni olsun diye kattım. Ekmek hamurunu döktüğünüz kabın genişliğine göre pişirme süresi değişir. Ben biraz daha küçük bir kapta yaptım, ekmeğim biraz yüksek olsun diye. Pişip pişmediğini ortasına bir bıçak batırarak kontrol edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder